SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü fehva. Fakat bu dü fehva konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri derunin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz açkurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini zaitrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da bayağı önemlidir. Hatta SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe derunin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak derunin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı bir zaman henüz açkurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO derunin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalısınız.
Bu dü sayısal pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu vaziyet değişikdır. SEO çalışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlamlar.
Bu dü fehva, derunerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çalışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çalışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz yeğin ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.