Logo nedir? Kelime medlulı olarak kök huzurlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkızılışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda kelime medlulının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan eş yahut kuruma neyin ve elbette aktarıldığı oldukça önemlidir. Diğer taraftan logo dizayn çkızılışmasını meydana getirecek eş yahut kurumun sizi elbette anladığı ve logo çkızılışmanızı elbette bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkızılışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çkızılışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çkızılışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkızılışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren anlayışletmelerin umumiyetle logoları bölümü simgeleme değer. Lakin ansızın çokça bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her elbette markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çkızılışın. Markaların logoları olmadan nitekim bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza berk adımlarla devam edebilmek adına “logo dizayn” çkızılışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir manzarate tanılamanmasını sağlayıcı anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, hafif anlaşılır, kanalırlanması hafif, muhtemel olduğunca az skorda renkten oluşorospuıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer firma evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya majör ziyan verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin dâhilğine müsait olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini elbette tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafınöbet gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran da dürüstılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da firma için logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine fen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı medlul bakımında bu fen çok önemlidir.